IDEA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU W DZIAŁALNOŚCI EVENTOWEJ
Słowa kluczowe:
społeczna odpowiedzialność biznesu, event, działalność eventowaAbstrakt
Społeczna odpowiedzialność biznesu stała się stałym elementem strategii zarządzania i komunikacji w wielu organizacjach. Nie inaczej jest w przypadku branży eventowej, której wpływ, a tym samym odpowiedzialność na jej otoczenie, ze względu na specyfikę eventów, jest uważany za szeroki. Celem pracy jest omówienie i ocena działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, prowadzonych przez organizatorów eventów oraz ich wpływu na postrzeganie wydarzeń przez ich uczestników. Do realizacji celu zastosowano badania ankietowe z użyciem kwestionariusza, dotyczące zastosowania CSR w branży eventowej w Polsce. Badania prowadzono od listopada 2021 roku do maja 2022 roku. Kwestionariusz, składający się z 17 pytań, opublikowano w mediach społecznościowych (Facebook oraz pod odpowiednimi hasztagami w portalu Twitter). Z badań wynika, że zakres wprowadzanych działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu podczas eventów jest szeroki, jednak dominują działania związane są z ekologią.