MARKOWE PRODUKTY TURYSTYCZNE W DZIAŁANIACH PROMOCYJNYCH WYBRANYCH NARODOWYCH ORGANIZACJI TURYSTYCZNYCH(NTO)
Słowa kluczowe:
marka, produkt markowy, Narodowa Organizacja Turystyczna, promocja, kampania promocyjnaAbstrakt
W artykule zaprezentowano przykłady wykorzystania lokalnych i regionalnych turystycznych produktów markowych w działaniach promocyjnych Narodowych Organizacji Turystycznych (NTO), w takich krajach, jak: Austria, Czechy, Francja, Hiszpania, Niemcy, Polskaoraz Serbia. Zdefiniowano ponadto rolę marki imożliwości jej wykorzystania w działaniach promocyjnych podejmowanych przez NTO. Ukazano również istotę funkcjonowania NTO, jako instytucji odpowiedzialnej za promocję państwa. W artykule przyjęto następującą tezę badawczą, tj. lokalne i regionalne turystyczne produkty markowe stanowią istotny elementkampanii promocyjnych realizowanych przez NTO w wielu państwach.Mogą zatem stanowić płaszczyznę współpracy między sektorem prywatnym, a państwowym w zakresie spójnej polityki na rzecz kreowania pozytywnego wizerunku turystycznego kraju.