FESTIWAL POPKULTUROWY JAKO PRODUKT TURYSTYCZNY

Autor

  • Karolina Kowalska Absolwentka studiów II stopnia kierunku zarządzanie, Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska
  • Luiza Ossowska Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska

Słowa kluczowe:

event, produkt turystyczny, festiwal popkulturowy

Abstrakt

Festiwale popkultury mające  charakter kulturalno-rozrywkowy wpływają na rozpoznawalność i popularność danego obszaru w zakresie turystyki eventowej, które obecnie jest jedną z ważniejszych kategorii produktu turystycznego. Celem głównym badań była ocena festiwalu popkultury w kategorii produktu turystycznego. W części analitycznej pracy zastosowano metodę netnograficzną. W ramach badania netnograficznego analizowano główny fanpage Festiwalu Fantastyki Pyrkon z uwagi na natężenie występujących w postach słów. Następnie zidentyfikowano składniki produktu turystycznego, jakim jest festiwal popkultury. W wyniku przeprowadzonych analiz potwierdzono hipotezę badawczą, zgodnie z którą festiwal popkultury to złożony produkt turystyczny o rozbudowanej sferze niematerialnej.

Opublikowane

2025-04-28

Jak cytować