ZRÓŻNICOWANIE USŁUG HOTELARSKICH Z UWAGI NA REGIONALIZACJĘ TURYSTYCZNĄ W POLSCE
Słowa kluczowe:
usługi hotelarskie, regionalizacja turystyczna, regiony w PolsceAbstrakt
Głównym celem artykułu była ocena różnorodności usług hotelarskich w kontekście regionalizacji turystyki w Polsce. Dlatego oprócz analizy SWOT przeprowadzono analizę porównawczą. W artykule porównano cztery oferty z czterech różnych regionów Polski. Oferta nawiązująca do kultury kaszubskiej (woj. pomorskie), rustykalna (woj. warmińsko-mazurskie), oferta oparta na elementach kultury góralskiej (woj. małopolskie) oraz oferta związana z przyrodą i kulturą Dolnego Śląska (woj. dolnośląskie). ) zostały przeanalizowane. Na podstawie przeprowadzonych badań potwierdzono hipotezy badawcze, zgodnie z którymi regionalizacja turystyczna w Polsce determinuje różnorodność usług hotelarskich, a walory turystyczne regionów stanowią integralny element oferty hotelowej w Polsce.