Analiza kluczowych czynników sukcesu jako metoda oceny pozycji spółki w sektorze
Słowa kluczowe:
konkurencyjność, przedsiębiorstwo, konkurencja, analiza strategiczna, metody ocenyAbstrakt
Celem artykułu jest określenie pozycji konkurencyjnej spółki w oparciu o analizę kluczowych czynników sukcesu przy wykorzystaniu profilu konkurencyjnego. Sformułowano pytania badawcze: Jakie są kluczowe czynniki sukcesu w grze konkurencyjnej przedsiębiorstwa? Jaką pozycję konkurencyjną zajmuje przedsiębiorstwo w relacji do głównych konkurentów? Przeprowadzono analizę benchmarkingu w odniesieniu do liderów na dwóch rynkach: prefabrykatów i mas betonowych wyłonionych na podstawie analizy map grup strategicznych. Podjęte badania służą uzyskaniu potwierdzenia o konieczności stosowania narzędzi analizy i oceny pozycji konkurencyjnej na rynku dla podejmowania przez podmioty gospodarcze optymalnych decyzji w przyszłosci.
Pobrania
Opublikowane
2015-12-15
Numer
Dział
Artykuły
Jak cytować
Analiza kluczowych czynników sukcesu jako metoda oceny pozycji spółki w sektorze. (2015). Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(19), 69-79. https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/18