About the Reform in Higher Education of Ukraine: New Clients' Requirements to Teachers

Autor

  • Walery Okulicz-Kozaryn Pedagogical University of Cracow, Faculty of Political Science , Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
  • Olena Golubyonkova Odessa National Academy of Food Technologies , Narodowa Akademia Technologii Spożywczych w Odessie
  • Viktoriia Yakymchuk National Technical University of Ukraine "KPI them. Igor Sikorsky" , Narodowy Uniwersytet Techniczny Ukrainy Politechnika Kijowska

Słowa kluczowe:

dydaktyka, proces uczenia się, sposób uczenia się na wykładach, sposób audytoryjny, wizualny sposób, preferencji studentów, reforma Szkolnictwa Wyższego w Ukrainie

Abstrakt

Głównym celem przeprowadzonych badań naukowych było oszacowanie preferencji studentów w procesie zdobywania wiedzy (wykłady). Artykuł daje odpowiedź na następujące pytanie badawcze: „Jak się uczyć?” w warunkach przeprowadzanej reformy Szkolnictwa Wyższego w Ukrainie. Statystycznie udowodniono, że studenci wypowiedzieli się przeciwko audytoryjnemu sposobowi uczenia się na wykładach. Wyniki badań mogą okazać się przydatne na etapie wprowadzania reformy Szkolnictwa Wyższego w Ukrainie, w tym prawidłowego kształtowania kadry pracowników naukowo-dydaktycznych w systemie Szkolnictwa Wyższego.

Biogramy autorów

  • Olena Golubyonkova - Odessa National Academy of Food Technologies, Narodowa Akademia Technologii Spożywczych w Odessie

    Głównym celem przeprowadzonych badań naukowych było oszacowanie preferencji studentów w procesie zdobywania wiedzy (wykłady). Artykuł daje odpowiedź na następujące pytanie badawcze: „Jak się uczyć?” w warunkach przeprowadzanej reformy Szkolnictwa Wyższego w Ukrainie. Statystycznie udowodniono, że studenci wypowiedzieli się przeciwko audytoryjnemu sposobowi uczenia się na wykładach. Wyniki badań mogą okazać się przydatne na etapie wprowadzania reformy Szkolnictwa Wyższego w Ukrainie, w tym prawidłowego kształtowania kadry pracowników naukowo-dydaktycznych w systemie Szkolnictwa Wyższego.

  • Viktoriia Yakymchuk - National Technical University of Ukraine "KPI them. Igor Sikorsky", Narodowy Uniwersytet Techniczny Ukrainy Politechnika Kijowska

    Głównym celem przeprowadzonych badań naukowych było oszacowanie preferencji studentów w procesie zdobywania wiedzy (wykłady). Artykuł daje odpowiedź na następujące pytanie badawcze: „Jak się uczyć?” w warunkach przeprowadzanej reformy Szkolnictwa Wyższego w Ukrainie. Statystycznie udowodniono, że studenci wypowiedzieli się przeciwko audytoryjnemu sposobowi uczenia się na wykładach. Wyniki badań mogą okazać się przydatne na etapie wprowadzania reformy Szkolnictwa Wyższego w Ukrainie, w tym prawidłowego kształtowania kadry pracowników naukowo-dydaktycznych w systemie Szkolnictwa Wyższego.

Opublikowane

2018-12-17

Jak cytować

About the Reform in Higher Education of Ukraine: New Clients’ Requirements to Teachers. (2018). Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(22), 185-196. https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/132