Benchmarking – jako element systemów zarządzania ukierunkowanych na jakość

Autor

  • Marcin Olkiewicz Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska

Słowa kluczowe:

benchmarking, jakość, przedsiębiorstwo, zarządzanie jakością, przewaga konkurencyjna

Abstrakt

Tematyka artykułu ukazuje znaczenie roli benchmarkingu w kreowaniu działań projakościowych, a w szczególności stosowania systemów zarządzania ukierunkowanych na jakość. Przedsiębiorcy coraz częściej poszukują nowoczesnych, skutecznych narzędzi do walki konkurencyjnej na rynku, które przyniosą im długotrwałe wymierne efekty. Zastosowanie benchmarkingu, jako elementu ciągłej poprawy jakości, w ramach systemu zarządzania, jest jednym ze skutecznych kierunków działań podejmowanych przez współczesne organizacje.

Downloads

Opublikowane

2017-02-07

Jak cytować

Olkiewicz, M. (2017). Benchmarking – jako element systemów zarządzania ukierunkowanych na jakość. Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(20), 211-226. Pobrano z https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/59