PERSPEKTYWY ROZWOJU BRANŻY EVENTOWEJ W POLSCE W ŚWIETLE OCZEKIWAŃ ODBIORCÓW

Autor

  • Emilia Boniewicz Absolwentka kierunku Zarządzanie, Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska
  • Ewa Kasperska Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska

Słowa kluczowe:

event, branża eventowa, przemysł spotkań, event marketing, branża MICE

Abstrakt

Artykuł ma charakter empiryczny. Jego celem jest charakterystyka przemysłu spotkań w Polsce, rodzajów eventów, powodów rosnącej popularności branży eventowej, a także diagnoza i analiza potrzeb klientów branży MICE. W oparciu o otrzymane wyniki badań można dokonać zdefiniowania potrzeb i oczekiwań obu badanych grup, czyli klientów indywidualnych oraz przedstawicieli przedsiębiorstw różnych branż, korzystających z usług firm eventowych na potrzeby reprezentowanego biznesu. Obie grupy cenią zwłaszcza dobrą organizację, umiejętność dostosowania się do potrzeb klienta, rzetelność i profesjonalizm oraz zaangażowanie. Z kolei wśród czynników sukcesu eventu zleconego przez osoby prywatne można wskazać wysoki poziom obsługi, dobrą zabawę, zadowolenie gości i dostosowanie imprezy do charakteru wydarzenia. Klienci biznesowi po udanej imprezie spodziewają się natomiast zwiększenia sprzedaży swoich produktów oraz wzmocnienia relacji ze stałymi klientami.

Pobrania

Opublikowane

2023-02-23

Jak cytować

PERSPEKTYWY ROZWOJU BRANŻY EVENTOWEJ W POLSCE W ŚWIETLE OCZEKIWAŃ ODBIORCÓW. (2023). Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 26. https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/322