FENOMEN MORSOWANIA W POLSCE

Autor

  • Patrycja Kaniewska
  • Luiza Ossowska Wydział Nauk Ekonomicznych, Politechnika Koszalińska

Słowa kluczowe:

morsowanie, zimne kąpiele, rekreacja

Abstrakt

Celem badań było wykazanie pozytywnego wpływu morsowania na Polaków i ich możliwości rekreacyjne. W ramach realizacji celu przeprowadzono badanie ankietowe z użyciem kwestionariusza. Badanie zostało odbyło się na przełomie grudnia i stycznia 2020/2021 roku. Pytania obejmowały opinię respondentów na temat morsowania i jego zalet. Kwestionariusz ankietowy stworzony został dzięki platformie Google Forms. Przyporządkowany do niej link udostępniono na ogólnopolskiej grupie morsów, na portalu społecznościowym, jakim jest Facebook. Za pośrednictwem Internetu ankietę wypełniło 411 respondentów. Dzięki przeprowadzonym badaniom wykazano, iż morsowanie wpływa pozytywnie nie tylko na aspekty fizyczne osób uprawiających zimne kąpiele, ale także działa na poprawę samopoczucia i spełnienia potrzeb socjalizacyjnych.

Pobrania

Opublikowane

2022-02-10

Jak cytować

Kaniewska , P. ., & Ossowska, L. (2022). FENOMEN MORSOWANIA W POLSCE. Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(25), 79–96. Pobrano z https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/308