ZMIANY NA RYNKU SŁODYCZY W POLSCE OD 2005 ROKU. NA PRZYKŁADZIE COLIAN HOLDING SA (WCZEŚNIEJ JUTRZENKA SA), ZPC MIESZKO SA ORAZ WAWEL SA.

Autor

  • Aleksandra Kopacz

Słowa kluczowe:

rynek słodyczy, trendy konsumenckie, analiza ekonomiczno-finansowa, przedsiębiorstwo, pandemia

Abstrakt

Celem artykułu jest omówienie zmian na polskim rynku słodyczy od roku 2005. Analizą zostały objęte trzy przedsiębiorstwa: Colian Holding SA (wcześniej Jutrzenka SA), ZPC Mieszko SA i Wawel SA. Rynek słodyczy w Polsce od 2005 rozwijał się intensywnie. Wzrost spożycia słodyczy per capita w Polsce zachęcał do wprowadzania nowych innowacyjnych produktów z egzotycznymi składnikami. Na rynku słodyczy w Polsce panowała duża konkurencyjność, co wymuszało spore inwestycje w marketing. Sytuacja zmieniła się w roku 2020. Z powodu pandemii koronawirusa przychody producentów słodyczy zaczęły spadać, Covid miał również wpływ na niektóre  zachowania konsumentów.

Pobrania

Opublikowane

2022-02-10

Jak cytować

Kopacz, A. (2022). ZMIANY NA RYNKU SŁODYCZY W POLSCE OD 2005 ROKU. NA PRZYKŁADZIE COLIAN HOLDING SA (WCZEŚNIEJ JUTRZENKA SA), ZPC MIESZKO SA ORAZ WAWEL SA. Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(25), 113–123. Pobrano z https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/302