INSRUMENTY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ

Autor

  • Ryszard Jankowiak

Słowa kluczowe:

ochrona zdrowia, koncepcja zarządzania, jakość usługi, koncepcje, metody, benchmarking, outsourcing, satysfakcja klienta

Abstrakt

Metody i techniki stosowane w nowoczesnych koncepcjach zarządzania(ISOi TQM) przyśpieszają procesy dostosowawcze przedsiębiorstwa do zmieniającego się otoczenia. Jest to szczególnie ważne dla polskich przedsiębiorstw. Stanęły one przed kolejnym wyzwaniem - sprostania konkurencji w wymiarze międzynarodowym. Wymusza to na zarządzających podejmowanie szybkich i skutecznie wdrażanych decyzji dotyczących m.in. działań korygującychi zapobiegawczych. Dynamika tego zjawiska jest zgodna z demingowską koncepcją ciągłego doskonalenia PCDA. Zawarte w normach zapisy oferują doskonałe metody przy pomocy których można równoważyć stany elementów otoczenia działaniami wewnątrzorganizacyjnymi. Skutecznymi metodami są przede wszystkim: benchmarking i outsourcing. Usprawnieniefunkcjonowania przedsiębiorstwa jest możliwe pod warunkiem wspólnych działań kadry zarządzającej i pozostałych pracowników. Tłem gwarantującym skuteczność metod i technik są działania zespołowe. Nie bez znaczenia są zrównoważone kontaktyzklientami.

Pobrania

Opublikowane

2021-02-05

Jak cytować

INSRUMENTY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ. (2021). Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(12), 51-64. https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/273