KONWERSATORIUM JAKO FORMA WZBOGACANIA PROCESU KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE MAKROEKONOMII
Słowa kluczowe:
system dydaktyczny, formy kształcenia, konwersatoriumAbstrakt
Artykuł jest próbą uogólnienia doświadczeń w dziedzinie nauczania Eko-nomii (Makro- i Mikroekonomii) i jego efektów, nabytych przez autora w trakcie nie-mal 40-tu lat pracy dydaktycznej (w tym – w ostatnich kilkunastu latach także w WSZiP), wspieranych wiedzą teoretyczną, czerpaną ze źródeł traktowanych już dziśjako archiwalne. Realizowany w tym ostatnim okresie obszerny program (nawet mimo potencjalnych ograniczeń standardowych) Makroekonomii i Mikroekonomii pozwalałrozwijać zespołowi dydaktycznemu Katedry Ekonomii WSZiP w zasadzie wszystkie formy możliwe do stosowania w procesie dydaktycznym w zakresie ekonomii. Wszyst-kie stosowane formy zajęć winny mieć na celu nie tylko przekazanie studentom odpo-wiedniego zasobu wiedzy, ale także nauczenie ich samodzielnego, kreatywnego myśle-nia, twórczego i konstruktywnego ustosunkowywania się do pozyskanych informacji. Z doświadczeń wynika, że podejście takie przynosi studentom ewidentne korzyści, uzewnętrzniające się - jeśli nawet nie od razu w I roku studiów – to w kolejnych latach studiów.