ZNACZENIE CECH UŻYTKOWYCH OPAKOWANIA W PROCESIE ZAKUPU PRODUKTÓW MLECZARSKICH
Słowa kluczowe:
opakowanie, cechy użytkowe, proces zakupu, nabywca, produkty mleczarskieAbstrakt
Treść artykułu nawiązuje do opakowania produktu i jego cech: użytkowych, estetycznych i ekonomicznych, a więc wszystkich tych cech, które w istotny sposób wpływają na decyzje nabywców w procesie zakupu, a także kształtują szeroko rozumianą jakość użytkowania produktów. Analizę znaczenia powyższych cech opakowania dokonano w odniesieniu do produktów mleczarskich, dla których opakowanie jestszczególnie ważne. Większość z produktów mleczarskich stanowi produkty zintegrowane, które nie mogą być dopuszczone do obrotu bez opakowania. Na podstawie zebranego materiału empirycznego podjęto także próbę zweryfikowania istnienia statystycznej zależnościpomiędzy opisywanymi cechami opakowania a rodzajem produktów mleczarskich, których rozróżnienia dokonano według kryterium konsystencji: płynne iniepłynne.