DZIAŁANIA NARODOWYCH ORGANIZACJI TURYSTYCZNYCH W ZAKRESIE PROMOCJI KRAJU NA PRZYKŁADZIE POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ

Autor

  • Mirosław Marczak

Słowa kluczowe:

Narodowa Organizacja Turystyczna, Polska Organizacja Turystyczna, promocja turystyczna

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza działalności narodowych organizacji turystycznych (NTO) w zakresie promocji turystycznej państw. Szczegółowej analizie poddano działalność promocyjną Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) na rzecz kreowania wizerunku turystycznego Polski. W artykule przedstawiono m.in. wielkość nakładów finansowych poniesionych na promocję turystyki, rodzaje oraz charakterystykę wykorzystywanych instrumentów promocji, funkcjonowanie polskich ośrodków informacji turystycznej za granicą (POIT), a także główne rynki, do których kierowany jest przekaz promocyjny. W artykule postawiono tezę badawczą, iż aktywna działalność POT w zakresie promocji, w znacznym stopniu determinuje rozwój turystyki przyjazdowej do Polski.

Pobrania

Opublikowane

2021-02-05

Jak cytować

DZIAŁANIA NARODOWYCH ORGANIZACJI TURYSTYCZNYCH W ZAKRESIE PROMOCJI KRAJU NA PRZYKŁADZIE POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ. (2021). Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(15), 39-49. https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/223