SPOSOBY ŚWIADCZENIA PRACY W DOBIE INTENSYFIKACJI TECHNOLOGICZNEJ: NOWA KONCEPCJA E-PROFESJI W PROCESIE TWORZENIA ARCHITEKTURY KURSU ONLINE

Autor

  • Bogumiła Reczek

Słowa kluczowe:

nowe zawody, e-profesje, transformacja zawodowa, dehumanizacja pracy, tworzenie kursu online

Abstrakt

Rozwój techniki i technologii inicjuje odchodzenie od koncepcji wykonywania prostych prac na rzecz komputeryzacji i mechanizacji. Ta globalna rewolucja pociąga za sobą przeobrażenie wymogów umiejętnościowych, kwalifikacyjnych i stanowiskowych. Dla współczesnego pracownika pokolenia Y fundamentalnego znaczenia nabiera nie tylko wartość pracy w wymiarze ekonomicznym,ale wartościowanie wszerszym niż dotąd kontekście. Zapotrzebowanie na niestandardowe produkty i usługi jest przyczyną transformacji jakościowej i ilościowejkształtu obecnych zawodów. Przed wieloma profesjami pojawiająsięprzedrostki: „i-”, „e-” „tele-” oraz określenia:„zdalny”, „online”. Jedną z dynamiczniej rozwijających się branż czerpiących korzyści z informatycznego przełomu jest edukacja. Poniżej dokonano próby zarysu koncepcji nowych specjalizacji związanych z kompleksowym procesem tworzenia platformy edukacyjnejorazusystematyzowanie odpowiedzialności w kontekście powiązań międzystanowiskowych.

Biogram autora

Bogumiła Reczek

trener, e-dydaktyk, autor poradników:www.reczek.com.pl

Pobrania

Opublikowane

2021-02-05

Jak cytować

Reczek, B. (2021). SPOSOBY ŚWIADCZENIA PRACY W DOBIE INTENSYFIKACJI TECHNOLOGICZNEJ: NOWA KONCEPCJA E-PROFESJI W PROCESIE TWORZENIA ARCHITEKTURY KURSU ONLINE. Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(16), 189–199. Pobrano z https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/217