RYNEK TURYSTYCZNY POLSKI WDZIAŁANIACH EUROPEJSKICH NARODOWYCH ORGANIZACJI TURYSTYCZNYCH
Słowa kluczowe:
turystyka, organizacje, Polska, promocja, aktywnośćAbstrakt
Zarys treści:Polskie społeczeństwo staje się coraz atrakcyjniejszym segmentem działań wielu destynacji turystycznych w Europie i na świecie. Wzrost popytu na usługi turystyczne (w tym również zagraniczne) Polaków powoduje również aktywniejsze przedsięwzięcia narodowych organizacji turystycznych (national tourism organisations –NTO), podmiotów odpowiedzialnych za promocję turystyczną danego kraju. W artykule przedstawiono dwa główne zagadnienia, tj. a) aktywność turystyczną Polaków w zakresie turystyki wyjazdowej, będąca podstawowym czynnikiem wpływającym na zainteresowanie wielu NTO polskim rynkiem turystycznym, b) wybrane działania europejskich narodowych organizacji turystycznych podejmowane na rynku polskim (funkcjonowanie ośrodków NTO działających w Polsce, realizowane działania promocyjne).