ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W TURYSTYCE
Słowa kluczowe:
zarządzanie zasobami ludzkimi, rynek turystyczny, sezonowośćAbstrakt
Istotnym elementem w funkcjonowaniu przedsiębiorstw turystycznych jest zarządzanie zasobami ludzkimi. Znaczenie przyjętego sposobu zarządzania personelem w turystyce wynika z faktu, iż konsumenci usług turystycznych nabywają produkt niematerialny. Usługa turystyczna świadczona jest przez pracownika i to jego cechy indywidualne wpływają na ocenę zadowolenia turysty. Sezonowość jest najważniejszą cechą sektora turystycznego, która ma wpływ na sytuacje ekonomiczną rynku lokalnego. Jest zjawiskiem niekorzystnie oddziałującym na wszystkie elementy rynku turystycznego, zarówno po stronie popytu, jak i podaży. Zjawisko sezonowości powoduje trudności w planowaniu i zarządzaniu rozwojem turystyki regionu
Pobrania
Opublikowane
2022-02-10
Jak cytować
Szewczyk, K. (2022). ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W TURYSTYCE . Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(25), 171–184. Pobrano z https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/170
Numer
Dział
Artykuły