The Students Preferences in Lectures Methods (on the Example of the University of Technology in Koszalin)
Słowa kluczowe:
specjalności ekonomiczne, specjalności nieekonomiczne, preferencje studentów, wykład, metoda nauczania na wykładach, metoda słuchowa, metoda wzrokowaAbstrakt
Celem artykułu jest zbadanie preferencji polskich studentów specjalności ekonomicznych i nieekonomicznych na drodze uczenia się na wykładach. W artykule są odpowiedzi na następujący badawczy pytanie: jak uczyć studentów w obecnych czasach. Statystycznie udowodniono, że polscy studenci specjalności ekonomicznych i nieekonomicznych nie preferują audytoryjnych metod nauczania na wykładach. Wynik bardzo wysoko statystycznie istotny (99,9%). Statystycznie udowodniono, że należy wziąć pod uwagę różnicę w preferencjach studentów specjalności ekonomicznych i nieekonomicznych. Wynik jest wysoko statystycznie istotny (99,0%). Wynik badania może być pomocny w celu zmiany polskiego szkolnictwa wyższego. Warto wyposażyć wszystkie sale w sprzęt wizualizacyjny. Warto szkolić wykładowców korzystania z wizualnych środków nauczania.