BADANIA SONDAŻOWE – TECHNIKA BADANIA OPINII SPOŁECZNEJ. ANALIZA PRZYPADKÓW
Słowa kluczowe:
badania sondażowe, metoda obserwacji, sondażAbstrakt
W artykule zostaną przybliżone wybrane zagadnienia z zakresu badań sondażowych i jego potencjału, który przyczynia się do rozwoju technik badania opinii społecznej. Technika ta pozwala jednostce poznać zdanie innych dotyczące jakiejś kwestii. Zastosowane metody badawcze to przegląd aktualnej literatury przedmiotu oraz analiza wybranych badań. Wykorzystanie metody badań sondażowych zostało zaprezentowane na przykładzie konsumenta w oparciu o badania California State University Long Beach z 2007 roku na temat konsumenta XXI wieku, Raport Diagnozę Społeczną 2015 oraz Badanie Centrum Badania Opinii Publicznej (CBOP): Zaufanie do polityków w lipcu 2018.
Pobrania
Opublikowane
2019-12-20
Numer
Dział
Artykuły
Jak cytować
BADANIA SONDAŻOWE – TECHNIKA BADANIA OPINII SPOŁECZNEJ. ANALIZA PRZYPADKÓW. (2019). Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych, 1(23), 49-60. https://ezeszyty.wne.tu.koszalin.pl/index.php/zeszyty/article/view/142