Eventy – jako produkty turystyki kulturowej na przykładzie miasta Kołobrzeg
Słowa kluczowe:
event, produkt turystyczny, turystyka kulturowa, KołobrzegAbstrakt
Eventy stanowią obecnie jedną z głównych kategorii produktu turystycznego. Zaliczane są do grupy tzw. prostych produktów turystycznych. Na rynku usług turystycznych stale wzrasta ich ranga. Eventy stanowią bowiem nowoczesną formę promocji marki i produktu, ułatwiającą dotarcie do nowych klientów, a także kreującą pozytywny wizerunek destynacji turystycznej. Należy również podkreślić, iż dla wielu turystów eventy stanowią jeden z głównych celów podróży. Oznacza to, iż stanowią istotny element atrakcyjności turystycznej danego miejsca. W niniejszym artykule ukazano potencjał eventów organizowanych w Kołobrzegu w kontekście ich funkcjonowania jako produkty turystyki kulturowej. Przyjęto tezę badawczą, iż organizacja eventów stanowi obecnie jeden z głównych czynników determinujących rozwój turystyki kulturowej na badanym obszarze